Primary School's reunion Part 1

Assalammualaikum hi,

   Hari ini nak story tentang aku punya reunion sekolah rendah. Bagaimana boleh terjadi reunion bagai ni? Ini kisahnya. Baca ye.. OK, ini start daripada one of my friends Fatihah yang minta nombor setiap seorang dekat dalam Facebook group, masa tu aku langsung tak berminat nak bagi nombor dekat sesiapa pun kecuali benda-benda penting sahaja sebab aku bukannya friendly dengan phone cuma setakat whatsapp apa yang penting, snap apa yang best-best, habiskan level game, then sudah. Selepas Fatihah minta nombor semua orang, selang beberapa hari aku buka whatsapp nampak ada group "Ex Sktho Batch 95" pada asalnya nak leave group tu tapi Admin(Fatihah) kata jangan leave sebab niatnya nak kumpulkan ex student masa darjah 6 dari kelas pertama sehingga kelas terakhir serta nak sampaikan pesanan iaitu buat reunion(gambar di bawah). Jadi, aku tak menjadi nak leave aku stay je dalam group tu. Aku ingat nanti group tu mesti krik-krik tapi aku totally salah! Bising, kecoh, penuh drama sinetron sebab setiap kali aku ON mobile data Whatsapp's notification 1k+ + + Meriah dalam group tu, suka baca diorang punya conversation, aku dalam group tu boleh dikatakan krik-krik sebab tak tahu nak selit mana so aku decide better aku senyap dan read sahaja, reply apa yang patut. 

   Bila dah masuk dalam group tu, pada awalnya buat ice breaking bagai sebab dah lama tak berjumpa tak kenal tak ingat nasib baik diorang tak amnesia (kui kui :3) Aku rasa bahagia bila dapat tahu kawan-kawan sekolah rendah aku dulu semua dalam ke arah mencapai kejayaan masing-masing. Alhamdulillah. Usaha sikit lagi pasti Berjaya! Seronok dapat berkumpul semula sebab dapat melihat tumbesaran mereka (kui kui :3) lelaki kesemuanya tinggi-tinggi sado sana sini dan perempuan pula semua cantik, ayu, tinggi(emoji smooch). Alhamdulillah dapat berkumpul semula :)


Siti Amriah. She's such a cute and funny friend.

Natasa, Ashraff (Capji), Zakiah :)

Fatihah (Admin), NurAin, Amriah :)

NurAin, Azira Amira, Amriah :)

(lupa), Ashraff, Amir Fadzly, Cikgu Faizi, Hafiz Nano, Nik Alif,
Mustaqim, Alief, Kimi, Farhan, Saiful, Zakiah, Fatihah, NurAin,
Sahira Fairuz, Azira, Natasa, Amriah, Alif Zailan :)


Farhan, Alif Zailan, Saiful, Amir Fadzly,
Amriah, Azira :) 
Yey!! Alhamdulillah. After 8 years, finally my rezeki I meet my long lost
music teacher when  I was in primary school. Long time a go~
Cikgu Faizi, Amriah, Azira :)

A guy, I never forget him since he said that "I'm Stupid!" *fire*
I remembered "Aha, kau bodoh, bodoh" and I'm about to cry so I let
my teacher knew what he said then teacher Santa asked him to spell
'Animal' and he didn't know how to spell. So! Dia yang stupid *wekk*
In conclusion, masa itu dia kecil, budak mentah, tapi bila diingatkan
kembali it's really funny and had precious moment between me and him. Aha XD

Thanks guys especially to group's Admin Fatihah gathered us in one Whatsapp group
even though ada yang asyik kena kick invite kick invite XD

Comments

Popular Posts