Lunch at Sopoong Restaurant

Assalammualaikum,

     Ye saya, post pada pukul 1.40 pagi sementara ada masa nak post sebab nanti kemungkinan pada waktu petang memang sentiasa sibuk dengan itu ini, tak dapat update post on time *sigh* By the way, petang ke malam ke pagi aku akan update juga tak kira masa dan waktu sebab aku jenis tak kisah, free time saja aku akan update punya. Okay okay, aku nak share experienced makan makanan Korea di Sopoong, Berjaya Time Square Level G. Ini second time aku makan makanan Korea, masa pertama kali aku pergi di NU Sentral, B.Bap Restoran. Setakat ini, makanan Korea memang kena tepat dengan tekak aku, boleh kamcing lagi. Korean food sangat sedap bila dimakan pada waktu tengah lapar sehingga tekak terasa nak makan Korean Food itu masa yang sangat sesuai sebab kalau makan pada waktu tengah macam kenyang lagi jangan lah makan untuk orang yang tekaknya tak serasi dengan Korean food so better jangan at least orang tu memang nak sangat rasa Korean food so boleh saja(bukan apa, hanya untuk rasa menikmati betul-betul dengan syahdu makan Korean food sahaja kui kui :3)  

     Berbalik pada topik, Sopoong Restaurant juga menyediakan variety of Korean Food(macam-macam ada) harga juga sangat berpatutan. Bagi seorang itu boleh budget dalam RM 30 utuk seorang jadi aku cadangkan better pergi ramai-ramai dengan kawan sebab quantity sangat banyak boleh dikongsi untuk tiga orang(bagi yang tak kuat makan) atau dua orang, korang order selepas itu kongsi-kongsi lah dengan kawan-kawan jadi setiap seorang itu boleh rasa macam-macam menu dalam satu masa yang sama. Kan... Itu sebab aku buat benda yang sama dengan kawan-kawan aku, mengenyangkan serta dapat rasa makan macam-macam. Masa aku pergi restoran ini, aku tak terfikir nak beli ice-cream Bingsoo. Bingsoo tu sangat sedap selepas habis makan makanan berat. Apa-apa pun jangan lupa try okay :)

Pintu masuk. 
Japchae. So delicious. Agak-agak kenyal dan lazat.
RM 15.90(rasanyalah)

Our menu.
Set (RM 14.90 each set): Kimbap and Ramyun + Udon and Kimbap
Japcahe.
Bayah enjoyed her moment with nyummylicious ramyun

Nur Ain enjoyed her udon-licious

I'm enjoying my japchae-licious

Dining desk inside Sopoong Restaurant
One of my favorite side dish is Kimbap.


How to get here?

Sopoong Korean Food

Address:
Berjaya Times Square No. 71 Lower Ground Floor,
 Jalan Imbi, 55100, 
Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan,
 Malaysia.
Phone:
+60-3-21410224
Opening Hours:
Mon-Sun  10:00 AM–10:00 PM


Comments

Popular Posts