Gajah Tiga Cafe


Assalammualaikum, hi...

          Where am I? Hi guys. Hari ini aku nak ceritakan pengalaman lunch di kedai hipster di area Maluri, Cheras berdekatan dengan Kolej Teknologi Antarabangsa Cybernatic (dekat sangat). Okay, macam mana kami boleh makan disini? Kita orang tak plan dengan betul pun sebenarnya, just cakap-cakap biasa saja then diorang semua setuju nak try lunch dekat cafe ni jadi so here we are:) First aku sampai, aku tengok dari luar nampak gelap saja yelah sebab cermin tinted (kui kui:3) then bila dah berada dalam cafe tu aku buka saja pintu aku tengok wah!! cantik, suka tengok decoration gajah tiga cafe sebab keseluruhannya penuh dengan gajah include patung gajah, wallpaper, everything lah. Depan pintu masuk korang boleh nampak ada sebuah basikal ada bakul tercacak di situ. Then, kita orang cari tempat duduk yang boleh memuatkan untuk lima orang and ada staff situ ambil order. Bila staff tu bagi menu, aku baca list menu, god nama menu cafe pelik-pelik dan kelakar tapi sedap. Guarantee korang suka dan akan kenyang sebab quantity makanan sangat bagus serta harga yang berpatutan. Aku budget seorang RM 30 / RM 50 walaupun cafe ni hipster tapi harga sangat berpatutan(tak ikut hipster, nasib baik) tak rugi menghabiskan duit dan masa dekat sini. 

          Sementara menunggu korang akan perasan setiap meja akan menyediakan satu set permainan. Permainan itu kira untuk korang tak bosan menunggu makanan untuk dihidangkan nanti. Konsep yang bagus dan unik. Aku suka itu. Aku dengan kawan-kawan main permainan stick yang berwarna-warni aku tak tahu nama permainan tu(bukan tak tahu tapi lupa kui kui :3) best dapat meluangkan masa dengan diorang, berborak sambil enjoy main permainan stick yang disediakan. Sebelum balik kita orang suruh salah satu staff tolong ambilkan gambar kita orang bersama. Thanks abang staff. Bila korang keluar dari cafe ini, jangan lupa singgah di bahagian belakang cafe sebab terdapat satu dinding kreatif yang korang boleh ambil gambar di situ. Jangan lupa tau. Rugi kalau terlepas(rugi sikit saja). Okay, jangan lupa try :)

While waiting they serve our foods we were playing sticks game.
Izzati 

Decoration inside the cafe.
Izzati as my tangkap muat model (kui kui :3)

A wall full of elephants design according to the concept Gajah Tiga.
 So cute and unique. 

This is my menu. Ayam percik and Strawberry Sexy Fizzy.

Atiqah

Anytime is makan time.

Ety Sani, Atiqah, Jainab, Izzati

Thanks guys! *big smile*
Izzati, Ety Sani, Jainab, Atiqah

1,2,3... Smile

Menu.

Fork, Spoon, tissues.

Running Cow Burger. Atiqah's menu.

Receipt. Satisfied. 

Our foods.


How to get here?

Gajah Tiga Cafe

Address:
Jalan Perkasa 9, Maluri,
 55100 Kuala Lumpur, 
Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur,
 Malaysia.
Phone:
Opening Hours:
 Mon-Fri, 10am-10pm, 
Sat, 10am-5pm

Comments

Popular Posts